Thursday, March 29, 2012

Inilah erti rindu bagiku

Ku tepis air titisan air mata
satu per satu
yang makin rancak bergenang
tatkala terpandang
Kaabah yang tergamam indah
dikerumuni ribuan hamba terpilih
mahupun pabila terkenang
kubah Masjidil Nabawi
yang menghijau nan subur
petanda semadinya junjungan tercinta
yang masih mendoakan
syafaat bagi umatnya 

Beginikah rasa hati
mereka yang pernah Kau anugerahkan
peluang menjadi tetamu Mu,Ya Allah?
Mungkinkah disaat ini, jutaan mata
mengalirkan kerinduan hati
seperti aku disini?


Betapa besarnya anugerahMu
pada kami umat akhir zaman
walau tidak pernah bertentang mata
atau hidup sewaktu utusan-utusanMu
namun masyaAllah
tarikan hati kami
padaMu, agamaMu, rasulMu
begitu erat, begitu kuat
aku mensyukuri hidayahMu,Ya Allah
sungguh,aku terharu..

Terjawab sudah bagiku
mengapa para sahabah dan keluarga baginda
begitu utuh dibelakang baginda
jika aku ,insan kerdil lagi hina
mampu merasakan cinta , rindu dan kasih
pada Kaabah,pada Mekah, pada Madinah
dengan hanya sekali menjejakkan kaki di tanah suciMu
apatah lagi mereka  yang berada 24/7 disisi baginda
melihat wajah putih suci baginda
mencontohi baginda
melihat sendiri senyum manis, tawa tangis baginda SAW

..Sungguh aku merindui RasulMu itu,Ya Allah
Sungguh aku ingin berubah menjadi umatnya yang berjaya
ingin aku melihat wajahnya,mendapat syafaatnya

Maka,layakkanlah aku ya rabb
untuk kembali ke rumahMu
Layakkanlah aku
untuk menjadi ahli syurgaMu
layakkanlah aku
untuk melihat wajahMu dan kekasihMu Muhammad SAW
..layakkanlah aku ya Allah
dengan mengampuni dosa-dosaku

Wallahi,
apa yang kurasakan ini
itulah ertinya sebuah rindu bagiku
tiada yang mampu mengganti
kenangan yang telah Kau anugerahi
Jemputlah aku kembali
sebagai tamuMu,Ya Allah..(amin)
:*(


~Nisha~

No comments:

Post a Comment